söndag 29 mars 2009

Mysteriet med wettexduken

I dag var det dags att ge sig i kast med disken. När allt, det vill säga två kastruller och två tallrikar, var klart återstod bara att torka av diskbänken.

I vanlig ordning luktade wettexduken lite... sådär, kan man säga. Det har den gjort ett tag. Det fick mig att fundera lite på varför det är så. Vad kostar en wettexduk? Några kronor? Och hur länge har jag dem? Kanske en-två månader. Kostnaden per dag är därmed i princip obefintlig. Varför svider det så i snåltarmen att byta ut dem samtidigt som jag köper en iPhone, objektiv för femsiffriga belopp och what not - utan att blinka?

Samma sak med diskmedel. Varför ens överväga att köpa något annat än det du tycker är bäst? Jag tror att jag har haft min Yes-flaska i ett år. Det hade kanske varit fem kronor billigare att köpa Lidls budgetalternativ.


Gammal disktrasa, bilden är tagen med objektiv som nog kostar som flera tusen wettexdukar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar